Autostrada Transilvania: După 20 de ani de la începerea lucrărilor, se circulă pe doar 144 de kilometri


Deși lucrările ar fi trebuit să fie gata în 2012 și, prin cei 415 kilometri de autostradă, ”să lege România de Europa”, așa cum spunea autoritățile în 2004, în 2024 se circulă pe 144 de kilometri funcționali.

Pe tronsoanele nedeschise, fie au fost blocate licitațiile, fie sunt, încă, probleme tehnice. În ceea ce privește tunelul Meseș, considerat una din cele mai complicate lucrări de infrastructură rutieră, povestea pare fără de sfârșit.

În prezent, se circulă pe câteva porțiuni: 125 de kilometri, între Nădășelu și Târgu-Mureș; 14 kilometri între Nușfalău și Suplacu de Barcău; 5 kilometri între Biharia și Borș.

Lucrările pe lotul Nădășelu-Zimbor, cu o valoare a contractului de 300 milioane de euro, au ajuns la peste 70%, însă, în urma unor alunecări masive de teren, nu va putea fi folosit decât după ce vor fi gata cele două viaducte prevăzute în proiect.

Pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului, cu o valoare a contractului de 160 de milioane de euro, a fost licitat separat realizarea nodului rutier din localitatea Românași, pentru a asigura legătura cu drumul național.

Pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, încă nu a fost desemnat un câștigător al licitației. Traseul este prevăzut cu un tunel cu 2 galerii, câte unul pe sens, de aproximativ 3 kilometri, pe sub munții Meseș.



2 thoughts on “Autostrada Transilvania: După 20 de ani de la începerea lucrărilor, se circulă pe doar 144 de kilometri

  1. Instinctul comunist domină și după 30 de ani CNAIR . De ce nu se adoptă sistemul public-privat care în alte țări a dat rezultate? NU la noi centralizarea este prezentă ca și în alte domenii!

Lasă un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *