Secțiunea cu Tunelul Meseș, de pe A3, pare tot mai dificil de realizat, în condițiile în care CNAIR a amânat pentru a noua oară desemnarea constructorului.
La finalul lunii august, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a amânat desemnarea constructorului pentru secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania până pe 30 septembrie.
Astăzi, 30 seprembrie, CNAIR a amânat din nou, până pe 15 octombrie, desemnarea câștigătorului pe „lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, cel mai scump lot de autostradă din România, potrivit economedia.ro Este vorba de a 9-a amânare, la mai bine de un an și jumătate de la lansarea licitației.
Tunelul Meseș, tot mai greu de realizat
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prelungit în repetate rânduri perioada de evaluare a ofertelor pentru desemnarea câștigătorului pentru licitația ce include tunelul Meseș (A3).
În total, 7 oferte au fost înregistrate de CNAIR în august 2023, iar până în septembrie 2024, secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania nu are un constructor desemnat.
În total, 7 oferte au fost înregistrate de CNAIR în august 2023, iar până în septembrie 2024, secțiunea Poarta Sălajului-Zimbor-Nușfalău de pe Autostrada Transilvania nu are un constructor desemnat.
Inițial, licitația pentru lotul (Poarta Sălajului–Nușfalău) ce include și Tunelul Meseș a fost lansată în noiembrie 2020, cu o valoare de 4,4 miliarde de lei.
Acum, valoarea proiectului este estimată la 7,4 miliarde lei, cu finanțare asigurată din fonduri europene nerambursabile. Durata de realizare a contractului este de 78 de luni dintre care 18 luni destinate proiectării și 60 execuției. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totală de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km).
După depunerea ofertelor au urmat o serie de amânări, iar stabilirea câștigătorului licitației se lasă în continuare așteptată.