Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sălaj, instituție subordonată Consiliului Județean Sălaj, a operaționalizat platforma destinată activității ofițerilor de stare civilă, prin înregistrarea exclusiv în format digital a evenimentelor de viață (naștere și deces) la nivelul municipiului Zalău și a comunelor Agrij, Bocșa, Buciumi, Coșeiu, Creaca, Crișeni, Dobrin, Hereclean, Meseșenii de Jos și Treznea, face cunoscut Consiliul Județean Sălaj într-un comunicat de presă remis astăzi.
“De săptămâna viitoare, platforma va deveni activă în orașul Șimleu Silvaniei, precum și în comunele Boghiș, Camăr, Carastelec, Halmășd, Ip, Marca, Măeriște, Nușfalău, Pericei, Plopiș, Valcău de Jos, Vârșolț, Mirșid, Românași și Șamșud.
Inițiativa face parte din proiectul național “Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă”, implementat din fonduri europene cu scopul de a sprijini digitalizarea de la nivelul administrației publice.
Proiectul vizează informatizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea şi eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă, precum şi implementarea suportului necesar dezvoltării şi accesării serviciilor electronice ce au la bază informaţii de stare civilă pentru cele patru evenimente primare de viață: naștere, căsătorie, divorț și deces.
Extinderea, la nivel național, a sistemului informatic are ca termen de finalizare data de 24 septembrie 2024”, precizează sursa citată.
Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sălaj coordonează activitatea a opt servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor și a ofițerilor de stare civilă din cele 61 de UAT-uri.