Contractul pentru construirea a două viaducte pe traseul secțiunii Nădășelu – Mihăiești, din Autostrada A3 Transilvania, a fost semnat astazi, la Cluj-Napoca. Acestea vor face posibilă evitarea zonelor cu alunecări de teren.
Contractul pentru cele două viaducte, în lungime de 1,2 km și 2 km, are valoarea de 994,7 milioane de lei, fără TVA.
Proiectul va fi realizat de o asociere de firme condusă de antreprenorul turc Ozaltin. De altfel, aceasta a depus singura ofertă la licitația lansată pentru atribuirea contractului, arată arenaconstruct.ro.
Finanțarea va fi asigurară din fonduri europene, prin PNRR.
„Am soluționat astăzi o situație care provoca probleme majore pe unul din șantierele Autostrăzii Transilvania (A3)!
Semnarea, astăzi, la Cluj-Napoca a contractului pentru construcția a două viaducte în lungime de 1,2 km și 2 km, face posibilă evitarea zonelor cu alunecări de teren de pe secțiunea Nădășelu – Mihăiești.
Cele două structuri vor fi construite de o Asociere de firme (OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI ANONIM SIRKETI – ILGAZ INSAAT TICARET ANONIM SIRKETI – VISIO CONSTRUCTION WORKS SRL) între km 10+009 și km 12+000, respectiv km 21+406 și km 24+890 de pe această secțiune.
Valoarea contractului finanțat prin PNRR este de 994,7 milioane lei (fără TVA), iar lucrările trebuie finalizate în 27 de luni (9 luni proiectare și 18 luni execuție)”, face cunoscut Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit contractului, termenul de realizarea a celor două structuri este de 27 de luni, dintre care 9 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.
Viaductele vor fi construite la Nădășelu și Topa Mică, pe secțiune de autostradă Nădășelu – Mihăiești.
Devierea traseului de autostradă se va face în conformitate cu recomandările din cadrul expertizei tehnice, iar lucrările presupun:
* devierea traseului între km 10+009 și km 12+000 prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloți forați de diametru mare (fără să afecteze versantul care prezintă alunecări);
* devierea traseului între km 21+406 și km 24+890, prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km. Acest viaduct va depăși în aval DN1F și va traversa cursului Pârâului Topa Mică. Racordarea se va realiza în zona km 24+890 al traseului inițial.
Aceste viaducte au fost scoase din Lotul Nădășelu – Zimbor (30 km), pe care îl construiește UMB. Contractul pentru acest lot este de peste 1,49 miliarde lei, fără TVA.
La începutul lunii mai, stadiul lucrărilor de execuție era de 72,05%.
Conform programului de execuție actualizat în decembrie anul trecut, data finalizării Lotului Nădășelu – Zimbor este 19 mai 2026.